اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ باحضور انبوه علاقمندان و هنرمندان ظهر امروز پنجشنبه ۴ دی ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ با حضور انبوه علاقمندان و هنرمندان ظهر امروز پنجشنبه ۴ دی ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که قرار بود مراسم از ساعت ۱۴ آغاز شود اما جمعیت زیادی از ساعت ۱۲ ظهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تجمع کرده بودند و برگزارکنندگان برای نظم بیشتر با داربست کشیدن در سه مرحله از ازدحام جمعیت جلوگیری کردند.

در آغاز این مراسم عموی مرتضی پاشایی با تشکر از علاقمندان و دوستداران پاشایی طی سخنانی گفت: از طرف خانواده‌ زنده‌یاد مرتضی پاشایی از همه شما مردم قدردانی می‌کنم. این مردم بسیار بزرگوار، هنردوست و هنرمند هستند.

وی ادامه داد: در این‌گونه مراسم، جوانانی با روح پاک شرکت کردند که این کار آنها وصف‌ناپذیر بود. قدر خودتان را بدانید. حقیقتا مردم ایران والا و بی‌نظیر هستند.

عموی مرتضی پاشایی افزود: دلیل محبوبیت مرتضی پاشایی در بین مردم این است که او چند ویژگی داشت؛ در وهلهٔ نخست، او یک هنرمند مردمی بود و همیشه برای مردم و نه برای چیزی دیگر می‌خواند البته بیشتر هنرمندان همین‌طور هستند.

وی افزود: مرتضی بسیار متواضع بود و به هیچ‌وجه خودش را جدا از مردم نمی‌دانست. مرتضی نغمه‌هایش الهی بود. او می‌گفت، من نغمه درون انسان‌ها را کشف می‌کنم. اگر هم مرتضی عاشقانه می‌خواند، منشأ آن عشق الهی بود.

در ادامه مراسم مریم حیدرزاده شاعر و ترانه‌سرا گفت: مرتضی پاشایی همیشه از اعماق وجود خود می‌خواند و این پاییز، تلخ و غمگین رقم خورد. با این حال، او همیشه هست و صدایش زینت‌بخش دل‌های ما است.

وی ادامه داد: برای زنده‌یاد پاشایی دنیایی آرامش آرزو می‌کنم. فکر می‌کنم پرواز به آسمان طلایی، زیبا‌تر از این زمین است و برای خانواده‌اش بی‌‌‌‌نهایت صبر آرزو می‌کنم، زیرا ما فقط با صدای او زندگی می‌کردیم و خانواده‌اش با خودش زندگی می‌کردند. همین که کسی در اوج پرواز کند و مردم آثارش را زمزمه کنند، خودش افتخاری است.

سپس مجید بادکوبه‌ای یکی از مداحان اهل بیت به همراه پدر مرتضی پاشایی بر سر مزار وی به مرثیه سرایی پرداختند. اجرای برنامه را علی ضیاء بر عهده داشت و افرادی همچون علی لهراسبی، فریدون آسرایی، محمد علیزاده، بهروز رهبری فر، سامان گوران و جمعی دیگر از هنرمندان و ورزشکاران در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم ساعت ۱۴ آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه داشت.

تعداد بسیاری از علاقمندان مرتضی پاشایی در این مراسم حضور پیدا کرده بودند و در پایان تعدادی از آنها قطعاتی را از این خوانندهٔ جوان همصدا خواندند.

در حاشیه‌ این مراسم، تعداد زیادی از دست‌فروشان در قطعهٔ هنرمندان بساط خود را پهن کرده بودند و سی‌دی‌های غیرقانونی کپی‌شدهٔ مرتضی پاشایی و پوسترهای این خواننده را می‌فروختند.

مرتضی پاشایی، صبح روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) به دنبال ابلا به سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران از دنیا رفت و پیکرش ۲۵ آبان‌ماه از مقابل تالار وحدت تشییع شد و غروب‌‌‌‌ همان روز در قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

 

مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی + تصویر

 

 

 

 

 


 

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 

 

 

 

چهلم «مرتضی پاشایی» برگزار شد

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 

 

 

 

چهلمین روز آسمانی شدن مرتضی پاشایی+عکس

 

 

 

 1393-10-04

عکس : ایلنا، عصر ایران ، مشرق ، بولتن

مطالب مرتبط :

چهارم دی ماه چهلمین روز رفتن مرتضی

 علت عدم برگزاری چهلم مرتضی پاشایی در داخل شهر

زمان برگزاری مراسم چهلم مرتضی پاشایی

 گل حاج‌صفي تقديم به پاشايی

پای صحبت مریم «نامزد مرتضی پاشایی»

عکس - گریه نامزد مرتضی پاشایی در مراسم تشییع وی

پیکر مرتضی پاشایی تشییع شد/ مردم سنگ تمام گذاشتند

مرتضی پاشایی هم از سرطان درگذشت/ چرا سرطان در ایران زیاد شده است؟

 چرا یکی یکی سرطان می گیریم و مثل مرتضی پاشایی می میریم؟

مرتضی پاشایی و جنبش های نوین

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:مرتضی پاشایی,چهلم,بهشت زهرا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.